Thursday 13 September 2007

New Day

Pagi ditengah lautan memungkinkan aku melihat sinar matahari perlahan lahan mula menerangi alam ini. Jika aku bernasib baik, aku bakal menyaksikan bulat bola mentari sedikit demi sedikit akan muncul dari ufuk timur. Tetapi kali ini, awan agak tebal dan membayangi sinarnya dan aku untuk kesekian kalinya, masih tidak dapat merakamkan kehebatan ciptaan Allah ini.

Tanpa jemu mentari akan terus terbit dari ufuk timur. Tanpa ada rasa apa apa, aku "take for granted" yang mentari akan terbit dari ufuk timur untuk kesekian kalinya.

Tapi bersediakah aku, untuk bilamana di suatu hari nanti, pasti mentari akan terbit dari sebelah barat...?

"Selamat Menyambut Ramadhan Dengan Segala Keberkatan Yang Ada Padanya"

5 comments:

Dieaza said...

Terpegun melihat gambar yang tertera di skrin kaca. Andailah dapat menzahirkan diri pada waktu dan ketika itu..

~d~

Dieaza said...
This comment has been removed by the author.
qool said...

A subtle but poignant message. Yes ... when indeed, will we ever be ready, as we try to balance our worldly pursuits with preparations for the Hereafter. Will our deeds this Ramadhan be sufficient to make up for the other 11 months of the year?

Anonymous said...

Memang indah alam ciptaan Ilahi ini. Sama-samalah kita menyambut Ramadan Al-Mubarak dengan penuh keinsafan dan ketaqwaan padaNya. Semoga Allah menerima amalan kita, Selamat BerRamadan..

Anonymous said...

Subhanallah...cantik sungguh ciptanNya.
Tahniah abe wang...hari2 ker suasana macam ni?